Hej,
Vi har en række "konventioner" for faste udtryk i LibreOffice:
https://wiki.documentfoundation.org/DA/Sprog

I LibreOffice er "combo box" = "kombinationsfelt", og det ligger fast,
indtil vi bliver enige om at ændre det.

Det er vel ikke ordet der er svært at forstå, men hele ideen om, at man kan
bruge feltet på flere forskellige måder. Jeg har ikke noget imod at vi
forbedrer sprogbrugen i LibreOffice, men vi behøver ikke finde på nye ord,
når vi allerede har et ord. At "kombinationsfelt" skulle være forvirrende
og uforståeligt er noget af en påstand. Begrebet er efter min mening
udbredt inden for både almen og avanceret IT, og bruges i øvrigt også af
andre kontorprogrammer.

/Leif

Den 15. december 2014 kl. 02.25 skrev Jesper Hertel <jesper.hertel@gmail.com
: