Zeker geen syntax-menu en ook geen submenu. Ik gebruik afrolmenu, ook wel
keuzemenu
als er een pijltje naast een vakje staat en je krijgt de lijst waaruit je
kunt kiezen, je kunt
dan soms ook nog zelf wat invullen.
In het Engels wordt er gesproken over een roll down menu. Ik vertaal dit
gewoonlijk als keuzelijst

Ik vind in dit geval keuzelijst ook beter.

Groeten, Kees

Op 31 maart 2013 12:57 schreef Leo Moons <leo.moons@telenet.be> het
volgende:

Hallo,

Onder een contextmenu versta ik het menu dat verschijnt bij het
rechtsklikken (voor rechtshandigen) op een schermgebied dat daar gevoelig
voor is. Er kan ook een menu te voorschijn komen door linksklikken op
iets (bijv. een knop). Dat menu zou ik geen contextmenu noemen, maar
misschien moet ik er aan wennen om dat er ook onder te verstaan.

Heet dat geen syntax-menu?

 Ik denk submenu.

Alex.

[...]

   Ook in het hoofdmenu kun je op een item in dat menu
klikken of er alleen maar met de muisaanwijzer boven te hangen en dan
krijg je een een
afrol- of keuzemenu, waarin dan weer submenu's kunnen zitten vaak
aangegeven door een
groter-dan-teken.

 Vriendelijke groeten

--