Cor Nouws,

Op dinsdag 10 mei 2011, om 21:20 uur, schreef u met als onderwerp
"[nl-discuss] idee voor folder (voor Document Freedom Day)".

Op voorhand excuses als ik het niet juist heb, ik ben geen marketing
mens, het gaat hier om mijn persoonlijke mening.

CN> De teksten:

CN> A. LibreOffice is het moderne vrije programma voor persoonlijke
CN> office-productiviteit.
CN> B. LibreOffice is het vrije programma voor kantoor-toepassingen

CN> Voorstel: LibreOffice is het moderne vrije programma voor
CN> kantoor-toepassingen
CN> Toelichting: keuze voor bepaalde stijl

CN> A. LibreOffice draait op je Mac, je Windows en je Linux-computer.
CN> B. LibreOffice draait op Mac, Windows en Linux

CN> Voorstel: LibreOffice draait op je Mac, je Windows en je Linux-computer.
CN> Toelichting: mensen direct aanspreken
Op deze manier van je wel in herhaling, mijn voorstel zou zijn 'draait
op je Mac, Windows of Linux-computer.'

CN> A. Het is er in vele talen, waaronder het Nederlands.
CN> B. Het is er in vele talen, waaronder het Nederlands.

CN> Voorstel: Het is er in vele talen, óók in het Nederlands.
CN> Toelichting: opmerking Riemer (als ik me goed herinner)

CN> A. Downloaden kan simpel hier: www.libreoffice.org
CN> B. Downloaden kan via: www.libreoffice.org

CN> Voorstel: Downloaden kan simpel hier: www.libreoffice.org
CN> Toelichting: keuze voor bepaalde stijl

CN> A. In tien minuten kun je aan de slag!
CN> B.

CN> Voorstel:
Ik zou er iets van maken als 'Binnen 10 minuten kun je aan de slag.
'
CN> Toelichting:
'aan de slag' zou ook vervangen kunnen worden door 'beginnen'

> [...]

CN> A. Je bestanden uit Word, Excel en Powerpoint, en ook uit andere
CN> programma's, kun je gewoon gebruiken.
CN> B. Je bestanden gemaakt met Word, Excel en Powerpoint kun je gebruiken,
CN> maar ook bestanden uit andere programma's..

CN> Voorstel: Je bestanden gemaakt met Word, Excel en Powerpoint kun je
CN> gewoon gebruiken, maar ook bestanden uit andere programma's..
CN> Toelichting: 'gewoon' er bij , keuze voor bepaalde stijl

CN> A. Bij-de-tijd zijn betekent: je bestanden bewaren met ODF – het moderne
CN> ISO-gecertificeerde Open-Document bestands­formaat. LibreOffice doet dat.

Schrijven we 'Open-Document' niet doorgaans als 'OpenDocument', aan
elkaar geschreven dus?

CN> A. Delen van een document met iemand die nog met een oudere versie van
CN> Word werkt doe je simpel: sla het op als .doc. Je kan je werk ook direct
CN> als .doc mailen.
CN> B.  Delen van een document met iemand kan eenvoudig door het te mailen.

CN> Voorstel: Delen van een document met iemand die nog met een oudere
CN> versie van Word werkt doe je simpel: sla het op als .doc. Je kan je werk
CN> ook direct als .doc mailen.
CN> Toelichting: Noemen van Word en .doc zijn belangrijk. Mensen vragen daar
CN> naar. En je maakt gelijk nog wat anders duidelijk ('nog met een oudere
> [...]
Laatste deel zou ik aanpassen.
'Sla het op als .doc. je kan je werk dan direct als .doc mailen.'

Met vriendelijke groeten,

Piet Jan Koeleman.

--
Elektrotechniek, een vak met spanning.