*Beste Theo*. Het bleek dat ik "met mijn neus" keek,want ik vond het toch later op links van de menubalk,terwijl ik eerst teveel naar rechts keek,zoals dat bij Excel het geval was. Bij Calc staat dat teken dus aan de linkerkant,waar ik vergat te kijken omdat ik eigenlijk die Excel gewend was te gebruiken en dat werkt dus misleidend,zoals ik nu ervaar.

Toch dank ik jou voor je reactie,ook al was Dharma Singh je net even voor met een andersluidende reactie,waarvoor ik hem ook vriendelijk dankte.
  Vriendelijke groeten van /*Anton Doove.*/