Dank voor jullie aandacht en welwillende overweging van "vinkje zetten /
weghalen".

Ik denk niet dat we de frequentie op Google als maatstaf moeten nemen, en
wel om twee redenen:
1. het gaat er niet om of een term veel gegoogled wordt, maar of hij
duidelijk en eenduidig is. Daarop geven Google statistieken geen antwoord.
2. het feit dat het woord gegoogled wordt, zou er toch juist op duiden dat
mensen *niet* weten wat het betekent? Waarom zou je het anders opzoeken? Dat
mensen bijna 40x zo vaak "aanvinken" zoeken als "vinkje zetten", betekent
toch dat "vinkje zetten" 40x minder vragen oproept, oftewel 40x zo duidelijk
is?  ;-)
Daar komen we zo dus niet uit. Lijkt me een zaak voor de eindredacteur.

Ook dank voor de vraag om mee te helpen bij de vertalingen. Dat wil ik best,
maar ik ben onvoorspelbaar in mijn inzetbaarheid. Soms heb ik tijd, dan weer
weken lang niet. Dat gaat dus niet werken. Ik wil met alle liefde mijn
bijdragen leveren, maar ik kan niet echt "productie draaien".

Daarnaast zou ik voor de community het meest nuttig zijn als ik mij inzet op
het terrein waar mijn expertise ligt: marketing en communicatie. Daar zouden
een aantal wezenlijke knopen moeten worden doorgehakt.

Vriendelijke groeten,
Riemer Thalen