Hallo Aleidus,

Ter verduidelijking van de oplossing hieronder even een voorbeeld, waarbij Automatisch berekenen
aan moet staan (zie Gegevens > Berekenen, selecteer Automatisch berekenen).
Op blad 1 staan alle persoonsgegevens, zoals vlts, vvgsls, naam, adres, telnr, rekeningnummer
enz.(kolom A t/m ?) met op alle bladen op rij 1 de kolomtitels (vrlts, vvgsls, naam enz.)
Op blad 2 moet een telefoonlijst komen met in kolom A t/m C (naamgegevens) en kolom D telnr
Op blad 3 moet een betaallijst komen met in kolom A t/m C (naamgegevens en kolom D het bedrag,
kolom E rekeningnummer

Voor de telefoonlijst:
Ga naar blad 2, kolom A2 en plaats het =teken in deze cel.
Klik met de muisaanwijzer op Blad1 en selecteer cel A2 en druk op Enter
Selecteer op blad2 nu cel A2 en plaats het =teken in deze cel
Klik met de muisaanwijzer op Blad1 en selecteer cel B2 en druk op Enter
Selecteer op blad2 nu cel B2 en plaats het =tekens in deze cel
Klik met de muisaanwijzer op Blad1 en selecteer cel C2 en druk op Enter
Selecteer op blad2 nu cel C2 en plaats het =teken in deze cel
Klik met de muisaanwijzer op Blad1 en selecteer cel G2 (de cel waar het telnr in staat) en druk op
Enter
        Opmerking: Indien de cellen in de kolommen of rijen aaneensluitend zijn, kunnen de gegevens
ook         gekopieerd worden. Er van uitgaande dat de naamgegevens in kolom A t/m C staan. Dan kan
je nadat        de voorletters in cel  A2 op blad2 zijn aangebracht als hierboven beschreven cel A2
op blad2 kopiëren   door deze cel te selecteren, rechtsonder in de cel staat een vierkant blokje
waar je met de     muisaanwijzer naar toegaat, de muisaanwijzer verandert als je op dat blokje
staat van vorm (de vorm     is afhankelijk van het besturingssysteem dat gebruikt wordt). Versleep
nu met ingedrukte        linkermuisknop 2 cellen naar rechts en de gegevens zijn geplaatst in de
cellen B2 en C2 en de   formules in de formulebalk zijn daarop aangepast.

Het maken van de betaallijst gaat op analoge wijze. Hierbij is het bedrag en de datum variabele
gegevens en zullen niet opgenomen zijn op blad1 en zullen dus handmatig op blad 3 aangebracht
moeten worden.

Hopelijk helpt bovenstaande uitleg bij het verhelpen van je probleem.

Met vriendelijke groet,
Henk van der Burg