Beste,

Ik ben het met Joep eens (zie mail vandaag om 23:39); toch ga ik hier even reageren.

Op 20/01/13 17:16, Anton Doove schreef:
*Beste Andrè.* Dan zal ik maar stoppen met Impress-gebruik,want *als* ik *geen uitleg* kan geven over waar ik mee zit *middels Screens of andere bijlage*,dan *kan* ik Impress helaas *niet *meer gebruiken en is het zinloos jullie nog verder vragen te stellen. Ik vind dit een *zeer on*handige benadering.
Inderdaad, in uw geval is het misschien niet echt handig... Als u de beschreven instructies die anderen u hebben gegeven volgt, en nog steeds niet tot het gewenste resultaat kan komen, vrees ik dat dit 1) Niet aan LibreOffice ligt en 2) ook niet aan het 'gebrek' om op deze mailinglijst bijlagen te kunnen verzenden.

Over dit laatste zou ik graag nog iets willen toevoegen. Het zou leuk zijn als er bij sommige dingen eens stil wordt gestaan bij de vraag 'waarom?'. Aangezien ik uit uw bericht concludeer dat u niet echt gediend bent met het feit dat u geen bijlage kan verzenden zal ik u op de 'waarom?' vraag een antwoord geven: eenvoudig verspreiden van virussen... Iedereen kan zich inschrijven voor deze mailinglijst, en aangezien op deze mailinglijst (en anderen) wel wat mensen zijn ingeschreven is het zeer verleidelijk om geïnfecteerde bestanden door te sturen. Hoe zou u zelf zijn als u slechte bedoelingen hebt (... eenvoudig veel mensen/computers kunnen bereiken). Verder kunnen er mensen ongewild geïnfecteerd zijn, waardoor er bij het stellen/versturen van een bestand een virus meekomt. Om dit UNIFORM (iedereen gelijk voor de wet) en EENDUIDIG (het is zo, en niet anders) vast te leggen heeft men gekozen om GEEN bijlage aan te hechten. Er staan genoeg virussen op computers van mensen die de gedachte rondlopen: "mij overkomt zoiets niet".

Zonder toelichting met screens of andere bijlage,kan ik *on*mogelijk mijn vragen stellen. Dat is dan het nadeel van het Livre Office-hulpsysteem. Op deze wijze kan ik Libre Office *nooit* goed leren gebruiken,want uit de handleidingen wordt ik ook niet makkelijk wijzer,ook al kan dat aan mijzelf liggen.
Mede daarom snap ik ook niet waarom het (volgens u) niet lukt om een vraag te stellen, terwijl er in de mailinglijst genoeg voorbeelden te vinden zijn van opgeloste vragen. En met dat gezegd zijnde verwijs ik u graag terug naar andere reacties op uw vraag. Als ons LibreOffice-hulpsysteem een groot nadeel is, dan wens ik u het beste met het hulpsysteem van andere officepakketen (bv: Microsoft Office). Hopelijk gaan ze u daar met betere systemen kunnen helpen als wij dat trachten te doen.

Niemand houdt u tegen om een afbeelden 'up te loaden' naar een website, en de link te delen. Ik denk dat u dergelijke websites wel met overvloed terug kan vinden als u even zelf eens probeert te zoeken. Daarvoor verwijs ik u graag door naar volgende link: http://lmgtfy.com/?q=afbeelding+uploaden

Wat betreft de muziek wist ik niet welke ik het beste uit die lijst kon kiezen,maar ik las ergens dat YouTube zelf een lijst heeft,welke ik *niet *kan vinden. /Is dat soms die Google-lijst welke jij bedoelt?/ De muziek die ik zoek is alleen voor presentaties die niet langer duren dan 3 minuten per presentatie. Dat is lang genoeg.
Met de link die u gegeven is lijkt het mij niet moeilijk om rechtsvrije muziek terug te vinden? Behalve het feit dat u dit wilt gebruiken voor een presentatie en u daarvoor impress (LO) gebruikt, denk ik dat we u niet tekort hebben gedaan? Of moeten we zelf muziek zoeken die u wilt (hoe gaan we dat doen?)?

Die lijst heb ik dus wel bekeken,maar weet niet wat voor mijn doel geschikt is. Wat YouTube toont aan muziek is niet mijn keuze,maar ik zoek wel verder op die lijst.
Daar kunnen wij u jammer genoeg volgens mij niet met helpen... Of hebt u daar een andere mening over?
Lukt het dan ook niet,dan laat ik die gratis muziek maar achterwege,ook al zal de presentatie dan misschien wel saai zijn,maar veel bezoekers vinden dat juist niet saai.
Als uw presentatie minder dan 3 minuten duurt, en mensen uw 3 minuten durende presentatie al saai zouden vinden ... gaan ze het niet veel minder saai vinden als er een muziekje achter staat. Als dit toch wel het geval zou zijn, stel ik u voor om uw presentatie achterwegen te laten en enkel de muziek via een link te verspreiden... Ik hoop dat u mijn punt inziet?

In elk geval kan ik Impress nu niet gebruiken omdat ik mijn vragen niet behoorlijk kan toelichten. Dat vind ik dus wel een minpunt van een gratis programma als L.O.
Zie hierboven. U zegt het zelf... GRATIS programma... maar u wilt er wel alles op en aan (dat trouwens niet allemaal gerelateerd is aan LO). Wij zijn vrijwilligers die een zo goed mogelijk product wilt aanbieden aan iedereen over de wereld; Ook helpen wij graag anderen die dit gebruiken... Tenzij u wilt bedoelen dat wij dat niet doen? Maar dan denk ik dat u op uw volgende vraag geen antwoord hoeft te verwachten.
Toch dank ik jou voor je reactie en ik groet je vriendelijk.
Ik hoop niet dat u zich persoonlijk aangevallen voelt als persoon; Dit is absoluut mijn bedoeling niet. Anderzijds hoop ik wel dat u aanvoelt dat ik (en anderen) niet echt gediend ben/zijn met uw visie. Wij besteden hier ook GRATIS onze vrije tijd om anderen te helpen; en dan zou het leuk zijn dat er aan de andere kant ook mee wordt gedacht aan een oplossing en het 'waarom?' sommige dingen zijn.

Met vriendelijke groet,
Joren (en volgens mij namens nog wel meerdere vrijwilligers)