Hallo Bijk,

Ik begrijp nu hoe het werkt; bedankt voor je reactie.

Groeten,
Gerrit.

Date: Fri, 19 Oct 2012 00:09:05 +0200
From: bijk1904@gmail.com
To: users@nl.libreoffice.org; snijdi@hotmail.com
Subject: Re: [nl-users] PDF Importeren

Hallo Gerrit,

Als de extensie geïnstalleerd is, moet je de extensiebeheerder niet meer
openen! Het toevoegen betekent daar "nog een extensie toevoegen".

Om een pdf bestand te importeren open je LibreOffice.
Ga naar menu bestand, Openen. Er opent een dialoog-venster.
Zoek daarna het bestand, selecteer het en druk dan op de knop openen.
Onderaan het scherm zie je (per pagina) een voortgangsbalk.
Dit kan soms even duren, maar na enige tijd verschijnt het bestand in
Writer dan wel Draw afhankelijk van het soort pdf.

Je kunt ook vanuit de bestandsverkenner het bestand met de rechter
muisknop en Openen met... gebruiken.

Zojuist heb ik dit zelf geprobeerd en toen duurde het wel meer dan een
minuut voor het opende. LO was ook traag bij het bewerken. (Ubuntu 12.4)

Groeten,
Bijk

Op 18-10-12 14:26, P.J. Koeleman. schreef:
Gerrit Snijder,

Op donderdag 18 oktober 2012, om 13:53 uur, schreef u met als onderwerp "[nl-users] PDF
Importeren".

GS> Ik probeer de extensie "PDF Importeren" te installeren, maar dat lukt me niet.
GS> In extensiebeheer zie ik de betreffende extensie staan, maar als
GS> ik klik op toevoegen, dan opent er een venster waar ik moet
GS> aangeven waar het programma zich bevind, maar ik heb geen idee waar dat is.
Als u de betreffende extensie ziet staan is deze al geinstalleerd en
kunt en hoeft u deze niet nogmaals installeren.

Er zijn twee mogelijkheden om bestanden te openen en te bewerken.
1.
Wanneer u een hybride bestand heeft (een PDF gemaakt met LibreOffice
en een ingebed ODF-bestand) dan opent dit in de tekst verwerker
Writer.

2.
Niet hybride bestanden zullen worden geopend in Draw voor bewerking.

Algemeen
Het openen van het PDF-bestand kunt u doen via de Rechter muis knop en
de functie 'Openen met'.

In de hoop dat dit voldoende informatie is.

Met vriendelijke groeten,

Piet Jan Koeleman.

--
Afsluiting
Get Ubuntu <http://www.ubuntu-nl.org/> FireFoxIcon

Een mens heeft twee oren en één mond, om twee keer zoveel te luisteren
als te praten.

(Chinees gezegde)