Dag Jan,

Jan Kolloffel wrote (02-12-11 13:18)
Grappig want ik ben de laatste dagen bezig om dat etiketten maken onder
de knie te krijgen en daar een instructie voor te schrijven. Ik had dit
[...]

leuk plan!

Omdat ik weet dat er ook senioren zijn die MS Office te duur vinden en
steeds meer LibreOffice (eigenlijk helaas vooral OpenOffice.org) gaan
gebruiken heb ik hiervoor ook een poging gedaan met een vergelijkbare
opzet. Het voorlopige resultaat is hier:
http://dl.dropbox.com/u/44147217/Afdrukken%20samenvoegen%20LibO%203.4.4.zip
te vinden.

Ik stuur je buiten de lijst om wat aantekeningen die ik heb.
Als je in de archieven van deze lijst zoekt op etiketten
  http://nl.libreoffice.org/ondersteuning/mailinglijsten/
kom je ook nog wel wat tegen.

Als ik de finale documenten maak krijg ik als resultaat dat het
papierformaat op 'Gebruiker' komt te staan en dat het eigenlijk A4 + 2
mm in de lengte en 2 mm in de breedte wordt.

Wat ik eigenlijk doe, is zelf een document maken en het formaat van de etiketten instellen (tweede tabje).

Irritanter is dat ze op Alleen lezen komen te staan (niet altijd
overigens) en dat wil ik niet omdat je zo nodig met de hand nog hier en
daar even een correctie moet kunnen maken. Wie weet hoe ik dat 'Alleen
lezen' eraf kan krijgen of nog mooier kan voorkomen dat dat 'slot' er op
wordt gezet.

Zou niet gelijk weten wat er gebeurt. Ik weet wel dat als je 'synchrnoniseren' (tab Opties) aan zet, alleen het eerste etiket bewerkt kan worden. Misschien is dat het?

Ook moet ik er nog achter zien te komen hoe je records kunt uitsluiten,
soms wil je niet alle records gebruiken maar er een aantal uitsluiten.
Daar ben ik nog mee bezig of ik verzin een trucje om dat te
bewerkstelligen, maar liever gewoon in één keer aangeven welke records
wel en welke niet moeten worden opgenomen in het etiketten vel/de
gepersonaliseerde brief.

Ik zou zoiets doen aan de zijde van de gegevensbron, dus in jouw voorbeeld in het werkblad. Maak daar een veld waarop je filtert. En bijvoorbeeld een veld dat uit alle persoonlijke gegevens de complete naam (met of zonder tussenvoegsels) samenstelt, of de juiste aanhef. De mogelijkheden om dat met de velden in Writer te doen zijn zover ik weet beperkt en ik vind het ook lastig.

vr groeten,

--
 - Cor
 - http://nl.libreoffice.org