Johny, ik zie geen bijlage. Ligt dat aan mij?

Groet,
Harry Harmsen
Assen

Op 2 december 2011 18:01 schreef Johny <johnybettens@gmail.com> het
volgende:

Ik heb lang geleden eens een handleiding geschreven over het maken van
etiketten in OOo. Dit moet nog ergens in een oude discussie te vinden zijn.
Maar ik heb ze ook nog terug gevonden en hang die hier even aan in bijlage.
Misschien heb je er iets aan.

Vriendelijke groeten,
Johny

Ik ben een fervent OpenOffice.org gebruiker.
OpenOffice.org is subliem, legitiem en kost geen centiem

Op 2 december 2011 13:18 schreef Jan Kolloffel <jan.koll40@gmail.com> het
volgende:

Grappig want ik ben de laatste dagen bezig om dat etiketten maken onder
de
knie te krijgen en daar een instructie voor te schrijven. Ik had dit op
verzoek al gedaan voor MS Office 2010 (en dus ook 2007). Dat kun je hier:
http://dl.dropbox.com/u/**44147217/Samenvoegen%**
20afdrukken%20MS%20Office%**202010.zip<
http://dl.dropbox.com/u/44147217/Samenvoegen%20afdrukken%20MS%20Office%202010.zip>vinden.
Ik heb dat op het forum van de SeniorWeb vrijwilligers zo
omschreven:

De Kerst komt er weer aan en van verschillende zijden werd mij gevraagd
hoe je met Office 2010 etiketten kon maken. Daar heb ik dit op gemaakt.
Bij
Office 2007 werkt het identiek.

Het is een gezipt bestand dat de volgende inhoud heeft:

  . Pdf document met instructie 'Afdrukken samenvoegen 2010.pdf'.
  . Voorbeeld etiketten: 'Etiketten.docx.
  . Excel document met adresgegevens: 'Data voor samenvoegen.xlsx'.
  . Voorbeeld gepersonaliseerde brief: 'Voorbeeld MM brief.docx'
  . Voorbeeld idem maar niet met alle adressen: 'Voorbeeld MM brief
  geselecteerde adressen.docx'

Men was hier zo blij mee dat ik dacht, wellicht doe ik meer mensen een
plezier met deze uitgebreide uitleg...

Jan

Omdat ik weet dat er ook senioren zijn die MS Office te duur vinden en
steeds meer LibreOffice (eigenlijk helaas vooral OpenOffice.org) gaan
gebruiken heb ik hiervoor ook een poging gedaan met een vergelijkbare
opzet. Het voorlopige resultaat is hier: http://dl.dropbox.com/u/**
44147217/Afdrukken%**20samenvoegen%20LibO%203.4.4.**zip<
http://dl.dropbox.com/u/44147217/Afdrukken%20samenvoegen%20LibO%203.4.4.zip>te
vinden.

Als ik de finale documenten maak krijg ik als resultaat dat het
papierformaat op 'Gebruiker' komt te staan en dat het eigenlijk A4 + 2 mm
in de lengte en 2 mm in de breedte wordt.
Irritanter is dat ze op Alleen lezen komen te staan (niet altijd
overigens) en dat wil ik niet omdat je zo nodig met de hand nog hier en
daar even een correctie moet kunnen maken.  Wie weet hoe ik dat 'Alleen
lezen' eraf kan krijgen of nog mooier kan voorkomen dat dat 'slot' er op
wordt gezet.

Ook moet ik er nog achter zien te komen hoe je records kunt uitsluiten,
soms wil je niet alle records gebruiken maar er een aantal uitsluiten.
 Daar ben ik nog mee bezig of ik verzin een trucje om dat te
bewerkstelligen, maar liever gewoon in één keer aangeven welke records
wel
en welke niet moeten worden opgenomen in het etiketten vel/de
gepersonaliseerde brief.

Jan