Ahoj,

Ve 4.4 se taky nově objevuje "soft hyphen" (místo "vlastního dělení
slov"). Termín neznám, ale po průzkumu internetu se zdá, že správný
překlad  je "podmíněný spojovník" (což je i docela výstižné).

"Podmíněný spojovník" je zřejmě správně, ale nic moc mi to neřekne bez
výkladu, četl jsem si http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=164 a napadlo mě,
jestli by nebylo jednodušší to rozepsat, tedy "spojovník pro dělení
slov" nebo tak nějak?

Tohle je docela pěkná ukázka dilematu mezi použitím jednoznačného
termínu a srozumitelnějšího, ale méně přesného označení. Co takhle
nějaký kompromis jako "Podmíněný spojovník (pro vlastní dělení slov)"?

OK, jestli se to vejde, jsem pro, nicméně...

A není tohle už problém originálu? Nevím, ale skoro bych řekl, že
"custom hyphens" bude srozumitelnější než "soft hyphens"...

...koukám na http://en.wikipedia.org/wiki/Soft_hyphen ; pokud jde o
vlastní nastavení uživatelem, tak možná nejlepší by bylo "optional
hyphen" (protože jde o "Text to be formatted by the recipient")?  Pak by
to česky mohl být "Volitelný spojovník" nebo tak nějak, a bylo by po
problému...

nějak mi předtím uteklo, že "optional hyphen" má i Word, v překladu "volitelné rozdělení". Jelikož se to podle všeho používá nejvíc i obecně (a navíc se podobá předchozímu "vlastnímu dělení slov"), bych byl pro "volitelné rozdělení", ať už bude v originále cokoliv.

Kromě "soft hyphen" a "optional hyphen" se používá i "discretionary hyphen" a netuším, do jaké míry jsou mezi nimi rozdíly... možná by nebylo na škodu to sjednotit s Wordem - nadhodíš to někde, nebo se mám zeptat já?

Díky,
Standa