Ahoj,

Stanislav Horáček píše v Ne 14. 12. 2014 v 21:43 +0100:

1. locale
- to už jsme řešili, ale nedořešili - možnosti byly:
- "místní nastavení" - většinou v současnosti v LO
- "národní prostředí" - používá MS a asi obecně používanější, doporučeno
na l10n.cz - navíc mi připadá jednoznačnější, takže bych se k němu přiklonil

OK :-)

2. non-breaking space/hyphen
- taky to tu už bylo s možnostmi "nezlomitelná" nebo "pevná
mezera/spojovník"
- byl bych pro "nezlomitelná" - podle mě věcně správnější termín (i když
Word má "pevná")

Myslím, že pro mezeru bychom opravdu měli použít "pevná" - jde u ní
nejen o nezlomitelnost, ale i o její pevnou šířku.  U spojovníku
netuším, tam asi skutečně jde jen o nezlomitelnost.

Ve 4.4 se taky nově objevuje "soft hyphen" (místo "vlastního dělení
slov"). Termín neznám, ale po průzkumu internetu se zdá, že správný
překlad  je "podmíněný spojovník" (což je i docela výstižné).

"Podmíněný spojovník" je zřejmě správně, ale nic moc mi to neřekne bez
výkladu, četl jsem si http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=164 a napadlo mě,
jestli by nebylo jednodušší to rozepsat, tedy "spojovník pro dělení
slov" nebo tak nějak?

3. obecnější dotaz: ve statistice dokumentu je nově místo "number of
pages" jen "pages". Otázka zní, jestli překládat v 1. pádu ("stránky"),
nebo 2. ("stránek") - tak to má třeba Word.
Jsem ale pro to, aby se dodržovalo, že popis před hodnotou (a ještě od
ní oddělený dvojtečkou) je v 1. pádu, a aby se popis skloňoval jen
tehdy, když pole s hodnotou na popis přímo navazuje (třeba u otáčení
textu, tam to je teď různě a "0 stupně" vypadá divně).

Tady jsem se trochu ztratil :-) - nechám na Tobě.

4. blacklist, whitelist (nově u implementací OpenCL)
- opsal jsem jako "funkční" či "nefunkční implementace"
- "černá/bílá listina" mi přijde násilné, i když se to někde používá

Spíš než o funkčnost jde o explicitní povolení / zakázání; asi bych tedy
radši použil něco jako "Seznam zakázaných OpenCL implementací:" nebo tak
něco?

5. "recent documents/file", "recently used/opened"
- v součanosti různě: poslední dokumenty, naposledy otevřený/předchozí
soubor, nedávno použité/otevřené, naposledy použito
- vyskytuje se i "last used" – jako "poslední použité"
- MS má většinou "naposledy otevřené/poslední" (ale i "nedávné")
- "nedávné" mi nesedí významově (naposledy může být hodně dávno:)),
takže bych dal přednost dvojici "poslední" a "naposledy" (např. poslední
dokumenty, naposledy použité)

OK

6. "dialog" (kvůli tomu, že se objevil v tooltipech ke stavovému řádku)
- v současnosti převážně "dialog"
- jinde se používá taky "dialogové okno", to se mi líbí víc jako o něco
přirozenější (zvykl jsem si na to u příručky, mají to tak Slováci), a
tak dávám k diskusi, jestli mu nedat přednost

OK

Díky moc!

Měj se,
Kendy