Volgens mij is het andersom. Stijl automatisch bijwerken houdt toch in dat de variabelen van de stijl niet via "F11, stijl wijzigen" veranderd worden, maar door veranderingen die je in je document aanbrengt. Het doel van een stijl is dat als je die wijzigt, dit overal in het document zichtbaar is waar de stijl is toegepast. Een keer de stijl wijzigen en bij alle alinea's waar die gebruikt is, is het zichtbaar.