Pieter, Joren,

Hier een klein document dat het probleem laat zien.

Joren,

Wat jij voorstelt is inderdaad mogelijk, maar kost een hoop werk. Het
document dat ik aan probeer te passen is een pagina of 30 lang en zal in de
loop der jaren nog vele malen aangepast worden, niet alleen door mij. Bij
veranderingen van alinea's rond de koppen zal de stijl van de alinea's
steeds aangepast moeten worden. Dat gaat waarschijnlijk mis op de langere
duur.

Groeten,
Wim

Op 29 januari 2012 13:24 schreef Joren <joren.libreoffice@telenet.be> het
volgende:

Hey,

Inderdaad een interessante vraag. Ik heb een oplossing. Misschien niet DE
oplossing, maar het werkt wel :).

Je geeft elke kop zijn eigen stijl, zoals je nu al doet. '2. Kop 1'; '2.1
Kop 2'; enzoverder. Daarnaast geef je ook elke tekstblok een stijl, bv
'tekstblok'. Voor en na elke 'kop' zet je de 'afstand boven en onder de
alinea' op 0cm (Opmaak -> Stijl en opmaak; Rechtermuisklik op kop 1 ->
wijzigen... -> tabblad 'Inspringingen en afstanden'). Dit herhaal je voor
voor elke 'kop-stijl' (ik zie dat je tot kop 3 gaat, dus ga je tot kop 3).
Vervolgens doe je hetzelfde voor 'tekstblok', maar dan deze keer MET een
bepaalde 'afstand boven en onder de alinea'. Zo zorgt de koptekst niet voor
extra witregels, maar bepaal je de witruimte door je tekstblokken.

Ik hoop dat je er iets mee bent.

Groet,
Joren