Hai Dick,

Het onderstaande geldt voor Debian, maar aangezien Ubuntu daar vanaf is geleid
neem ik aan dat het ook voor Ubuntu zal werken.

Ook zou ik binnen Ubuntu twee verschillend gekleurde ikonen willen hebben
voor LO3 (groen) en LO4 (??). Of ikonen (document plaatje) met een 3 of 4
er in.
Ik heb nog steeds niet ontdekt waar Linux de icon-library verstopt heeft.

Die tref je aan onder /usr/share/icons/. In die directory zie je allemaal
subdirectories met namen van de iconensets die op jouw systeem aanwezig zijn.
Bijvoorbeeld hicolor, etc.

Om een voorbeeld te geven. Het icoontje voor Writer staan dan op

/usr/share/icons/hicolor/16x16/apps/libreoffice-writer.png

Er zijn directories voor de meest voorkomende icoongroottes.

Wel weet ik hoe ik een ikoon kan "opdringen" via html met de aanwijzing
"favicon=myicon.xxx". Bij het bouwen van websites maak ik daar gebruik van.
Maar ja, ik weet, door ervaring, veel meer van *html* dan van Windows of
Linux...

Zou het niet beter zijn om bij de eigenschappen van de betreffende links (op je
desktop, in de menu's, etc.)  de locatie van de iconen aan te passen? Dan kun
je zelf 2 sets maken met verschillende kleuren en daarnaar verwijzen bij de
betreffende iconen. Die iconen hoeven dan vervolgens ook niet op de "officiƫle"
plek te staan, maar kun je dan in een eigen directory onder je $HOME plaatsen.
Dan is het makkelijker in de toekomst ongedaan te maken en hoef je ook geen
standaardiconen te vervangen door je eigen gekleurde versies.

HTH

Grx HdV