Hej Leif

Det er bestem heller ikke min opfattelse, at der er mange fejl, måske 1 pr. 1000 linje, og når der
er mennesker involveret, er det ret lavt. Så det er mere et udtryk for stræben efter perfektion.

Min ide var et bash-script med 3-4 regressiontest, i stil med dem jeg har lavet til
Stavekontrolden. Hvor jeg kigger efter mulig og kendte fejl. En test bestå typisk af en linje,
nogle få gange et loop.

Det man kunne kigge efter er slå- og stavefejl, udtryk man har valgt ikke at bruge og lignende.

Da jeg ikke kender Pootle som bruger, og ikke søger mere involvering i den retning lige nu, regner
jeg ikke med at følge dit forslag.

Vedr. stavekontrol i Pootle, så ved jeg ikke om det er en nødvendighed, da en morderne browser som
f.eks. Firefox har indbygget stavekontrol, og man kan også få grammatikkontrol som plug-in. Min ide
var mere at kigge på det arbejde/produkt der var lavet, og ikke arbejdsprocessen.

Den stor forskel på de regressiontest jeg køre på sprogværktøjerne, og den her på hjælpen, er at
hjælpen hurtig vil have 0 udeståender. Hvor jeg finder fejl og mangler hurtigereend jeg kan når at
rette dem på sprogværktøjerne, men regressiontestene har stadig været en stor hjælp til at højne
kvaliteten.

Med venlig hilsen

Esben Aaberg

Her er den komplette liste over hvad jeg har fundet ind til nu (stadig i hjælpen til LibreOffice
4.0.2):

bagrund
dataomåde
Tilfjøjer