Jag sitter och "klurar" runt några formler.

Några oväntade resultat dök upp.
Ska det vara så?
_____________________________________-

Det ena.
Antag att i cellen
- B2 finns inget
- B3 står det "100.-" och i
- B4 står det "100:-"
(inte samma tecken efter 100)

I nedanstående celler finns samma formel.
- C2 innehåller formel "=SÖK(".-";B2;1)" och i
- C3 innehåller formel "=SÖK(".-";B3;1)" och i
- C4 innehåller formel "=SÖK(".-";B4;1)"

Resultatet för mig blev i cell
- C2 "#Värde"
- C3 "4"
- C4 "4"

Jag hade förväntat mig att få "#Värde"-fel i både cell C2 och C4,
eftersom jag söker något som inte finns i cell B4...

Tycker inte att det stämmer - på ett sätt.
Får Ni samma resultat?
________________________________

Nästa överraskning jag fick var följande.

Antag att i cellerna .:
- B10 finns 10 kr
- B11 finns 9,95
- B12 är tom

Formeln i cellerna
- C10 är =TEXT(B10;"###.##")
- C11 är =TEXT(B11;"###.##")
- C12 är =TEXT(B12;"###.##")

Resultatet i Cell
- C10 blev "10"
- C11 blev "9,95" (komma inte punkt)
- C12 blev ","

"Komma" (inte punkt) i C11 kan jag acceptera,
men I cellen C12 hade jag förväntat mig "tomt".
"Kommat" kommer inte med i cellen C10

Problemet löstes med följande formler i C10 - C12 .:

Skall TEXT funktionen lämna ifrån sig ett "komma" på tom inmatning?
Anger jag formeln (varför man nu vill göra det)
=TEXT("";"###.##") följer inte "kommat" med.

//Jan