Om vi ska sätta upp ett eget forum, så kan den få ligga på ett webbhotell
hos Loopia.
Då sköter Loopia hårdvara, LAMP-stack, nätåtkomst och backup, allt för en
struntsumma (1000-1500kr per år) som jag gärna lägger ut från egen ficka
förutsatt att webbplatsen får vara fri från reklam. Trafikbegränsningen är
på 50 GB eller 100 GB per månad, borde räcka ett tag ifall eventuella
större filer för nedladdning ligger på en annan server.

Problemet är att någon (det bör vara minst två) måste ansvara för design
och PHP-kod, och någon måste vara moderator. Om jag förstått det hela rätt
är Jon beredd att göra en installation som bygger på punBB? Och Påvel m.fl.
kan agera moderatorer? I så fall föreslår jag att Jon sätter upp en enkel
demosajt på sin egen lina, och om vi tycker det ser bra ut, så kan jag
ordna domännamn och webbhotell så att vi kan driva forumet därifrån.