Hej Johnny

Förklarar hur jag resonerade när jag valde att ta bort och nedan. Ifall du tycker annorlunda
kan vi alltid ta bort och igen.
"LibreOffice är ett omfattande kontorspaket av professionell kvalitet
som du gratis kan installera och använda. Det finns en stor bas av nöjda
LibreOffice-användare över hela världen, mycket tack vare att
LibreOffice finns på fler än 30 språk till alla större operativsystem,
inklusive Microsoft Windows, Mac OS X och GNU/Linux (Debian, Ubuntu,
Fedora, Mandriva, Suse med flera).
Du kan ladda ner, installera, använda och distribuera LibreOffice
fritt, utan rädsla för att göra intrång mot någons upphovsrätt eller att
binda upp dig till en leverantör."

Borde det inte vara ett "och" mellan "30 språk" och "till" ?
Jag tog bort ”och” eftersom jag i min enfald trodde att de fanns på 30
språk till alla större operativsystem, men det kan ju hända att
antalet språk är olika beroende på vilket operativsystem man använder,
det har jag ingen aning om eftersom jag enbart använder Ubuntu.
Förstår bara inte varför operativsystemet skulle ha betydelse för hur
många språk LibreOffice finns tillgängligt på, är det verkligen så?
Det är ganska sannolikt att du har rätt att alla språk finns till de större operativsystemen men varje Linux-distribution har ju vanligtvis sin egen paketering och där vet vi inte ifall de kompilerar för alla språk. Men det är inte på grund av något sakfel som jag valde att lägga tillbaka "och" utan att jag samt de jag frågat tycker att det ger meningen ett bättre flyt, gör den mer lättläst helt enkelt. Visserligen öppnar "och" för tolkningen att dessa 30 språk inte finns till alla plattformar men det säger inte att de inte gör det.

Kontentan av meningen är väl ändå att programmet har stöd för de flesta språk du kan behöva samt att du kan använda i princip vilket operativsystem du vill.
I mina ögon framgår det oavsett om "och" står där eller inte.

/Niklas