Den 5 mars 2012 11:44 skrev Daniel Melin <Daniel.Melin@kammarkollegiet.se>:
> [...]
<gurus.knugum@gmail.com>
wrote:
Okej, har nu genomfört ändringar och dessutom sparat som ODF (skrev
den förra versionen i Gedit, vilket kanske inte ser så bra ut om man
vill göra reklam för LibreOffice…).
Jag har slängt upp filen i molnet (Ubuntu One) i väntan på andra
förslag till var jag ska lägga den och i vilket format.
Här är länken:
http://ubuntuone.com/5Id8zW16eh4MPvuIEyn3Xl (länken testad
2012-03-04
20:58 och fungerar förhoppningsvis fortfarande).

Kanske hade varit smidigt att hantera det hela i Google Docs, så att
inte bara jag kan göra ändringar, men det finns säkert andra
alternativ som är lika bra eller bättre.
Nuvarande tillvägagångssätt är i alla fall smidigt för just mig,
eftersom jag bara behöver öppna och redigera filen som vanligt, och
vips är den uppdaterad och kan laddas hem i ny version via samma
länk
som ovan. Men ingen annan kan ju redigera den för att sedan lägga
upp
den igen på samma ställe.

Och således dränker jag listan med mina förslag till ändringar i
bifogad fil. :-)

/Daniel

Daniel Melin
Kammarkollegiet
Statens inköpscentral
Besöksadress: Birger Jarlsgatan 16, Stockholm
Telefon: +46 8 700 07 74
SMS: +46 73 427 57 22
E-mail: daniel.melin@kammarkollegiet.se
www.kammarkollegiet.se/statensinkopscentral

Det verkar som att du antingen glömde bifoga filen eller att den
plockades bort, något som är ganska vanligt på e-postlistor som denna.
Det är oftast bättre att du laddar upp den någonstans och anger en
länk istället, det vill säga ungefär som jag gjorde…
Det finns ju ett antal ställen att göra detta på numera, exempelvis
Ubuntu One, Drop-Box och allt vad det heter. Eller så har du ett så
kallat ”hemsidesutrymme” som tillhandahålls av din Internetleverantör,
där du kan ladda upp filer med ftp eller på andra sätt.

ジョニー・ローゼンバーグ