Jan,

Het verbaast me dat je allerlei bestanden bent gaan doorzoeken om te kijken welke LO versie je momenteel hebt. In elk van de LO onderdelen (write, calc,....) kun onder het help-menu op info klikken en je krijgt het actuele versienummer te zien.

Als in MINT de LO *package* is geïnstalleerd krijg je al heel snel na de vrijgave van een nieuwe release door LO die nieuwe release automatisch als update geïnstalleerd.

Controleer even of die package geïnstalleerd is door het updatebeheersprogramma te openen: menu, beheer, bijwerkbeheer. Ga nu naar Bewerken, Pakketbronnen. Tik je wachtwoord in en ga nu naar PPA's. Zoek of daar Libreoffice in de lijst staat en is aangevinkt. Als het niet is aangevinkt, doe dit dan. Als het niet in de lijst staat installeer dan LO via programma beheer. Misschien moet je dan de oude versie verwijderen.

Ik hoop dat dit je verder helpt,

Harry Croon