Rijnsburg, zaterdag 3 oktober 2015

Geachte "LibreOffice" gebruikers,

Volgende case heb ik, waar ik nog niet uitkom, voor een onervaren
LibreOffice gebruiker.

Pagina A4 in landschap.

Hier in moet ik een afbeelding opnemen die bijna gelijk is aan het
papier formaat (28,3 cm breed en 19,6 cn hoog) met een aantal
kaartjes. Dit omdat een printer niet de volledige pagina kan
afdrukken.

Ik heb nu de afbeelding in het pagina opmaak profiel opgenomen
als achtergrond. Hierbij netjes alle marges van de pagina op 0.7 cm
ingestelt. De afbeelding wordt dan netjes zoals gewenst opgenomen. Zie
[1] voor een voorbeeld als PDF-bestand.

Om nu op de pagina ook veranderbare tekst op te nemen die eenvoudig
door de gebruiker kan worden ingevoerd wil ik iets als een tekst frame
standaard aan het pagina opmaak profiel toevoegen, zie hiervoor het
ODT-bestand [2].
Vraag is alleen hoe krijg ik dat voor elkaar, want in het pagina
opmaakprofiel zit niet een optie hiervoor.

Als ik de oplossing die ik nu gebruikt heb voorstel loop ik spaak op
het feit dat ik op een nieuwe pagina (Ctrl + Enter) de tekstframes
kwijt ben.

Wie heeft er een hint in de goede richting, alvast dank voor het
meedenken.

Met vriendelijke groeten,

Piet Jan Koeleman.

Weblink   : [1] <https://drive.google.com/file/d/0B_KxxxP2us0mV1FWX190Vm55c00/view?usp=sharing>