Beste Pieter,

Om te proberen in Libreofiice-Calc het opnieuw haperende hoofdmenu aan de praat te krijgen heb ik in de Terminal ingevoerd: UBUNTU_MENUPROXY= Libreoffice Helaas geeft dit geen enkele reactie. Niet op mijn PC en ook niet op mijn notebook.

Daarna heb ik geprobeerd op mijn PC de LibreOffice 3.6.3.2 te installeren. De gedownloade software uitgepakt en alle .DEB bestanden inclusief de libreoffice3.6-debian-menus_3.6.3-2_all.deb in een map LIBO geplaatst. In de Terminal met cd naar de map LIBO gegaan.Na intypen van sudo dpkg -i*deb en intypen van mijn wachtwoord volgt een groot aantal acties maar daarna verschijnt een melding " Fouten gevonden tijdens behandelen van Libreoffice 3.6-debians-menus_3.6.3.2-all.deb" De Terminal doet verder niets meer.

Opnieuw installeren schijnt niet te kunnen. Misschien moet er eerst gedéinstalleerd worden maar hoe moet dat. Wat een ellende. Zou de bug in Libreoffice niet met een update via het Ubuntu softwarecentrum herstelt kunnen gaan worden of moeten we terug naar Ubuntu 12.04?

Met vriendelijke groet,
Willem