Hallo Henk,

Allereerst: dank voor het schrijven naar deze lijst.
Je bent echter niet aangemeld bij de lijst. Dus je mail heeft even in de moderatie-rij gewacht. En je krijgt niet de antwoorden via de lijst, tenzij mensen zorgen dat je in cc staat!
(zie http://nl.libreoffice.org/ondersteuning/mailinglijsten/ )

Henk Klomp wrote (24-08-12 18:46)

Graag aandacht voor het volgende:

Invoegen van een afbeelding in een werkblad of een figuur maken in Draw en
kopiƫren naar een werkblad.

Iedere afbeelding of figuur moet handmatig aan de cel verankerd worden,
anders blijft hij bij verandingen van de rijen erboven op dezelfde plaats
staan en beweegt niet mee. Na opslaan in Excel (XLS) en opnieuw openen in
LibreOffice is de verankering weer automatisch omgezet naar "verankeren aan
pagina". Dit is heel lastig, je moet iedere keer de figuren opnieuw
handmatig verankeren aan de cel. In OpenOffice zijn figuren automatisch
verankerd aan de cel en schuiven mee met invoegen van rijen, ook na opslaan
in en openen vanuit Excel (XLS).

Duidelijk verhaal.
Ik zie inderdaad dat vanaf LibreOffice 3.4.0 een afbeelding standaard wordt verankerd aan de pagina (te zien via het contextmenu) en in LibreOffice 3.3.4 nog aan de cel.

Kan deze bug opgelost worden?

Ik weet niet of het een bug is, of een bewuste keuze om dat anders te doen ...

Als ik zoek op 'anchor' en 'cell', krijg ik niet een duidelijke bug te zien:
https://bugs.freedesktop.org/buglist.cgi?list_id=115071&short_desc=anchor%20cell&query_format=advanced&short_desc_type=allwordssubstr&component=Spreadsheet&product=LibreOffice

Heeft iemand anders een idee? NIEUW http://www.librelex.nl - by Nou&Off

vr. groet,

 - Cor