Ik gebruik geen windows. Ik gebruik  Linux. Voor LibO maakt het niets uit. Met LibO kunnen de
docu's opgeslagen worden met de extenties doc of docx. In tegenstelling met microsoft-office kan
LibO alle extenties van outlook aan en bedienen. Wees blij met LibO.
Groeten, Roy Snabilie

Verzonden vanaf Samsung MobilePieter Kristensen <pieterkristensen@gmail.com> schreef:Hai Jan,

Op onze XP-computer hebben alle bestanden in de verkenner een pictogram.
Ook een Libreoffice Writer-bestand en een Calc bestand enz.
Bestanden hebben vaak een "extensie". Dat is het stukje van de naam van
het bestand dat achter de punt staat. Dus "tekst.odt" bijvoorbeeld, dan
is ".odt" de extensie. Het lastige is dat XP die extensies standaard
niet laat zien.
Als het bestand als "extensie" heeft .odt (open document text) en je
klikt er op met de muis (klikt - links dus), dan opent Libreoffice het
bestand heel waarschijnlijk.
Maar er zijn ook veel office-bestanden die andere extensies hebben,
zoals ".doc" of ".docx" of "xls". Als het een windows-computer is waar
vroeger de office-suite van Microsoft op gestaan heeft, of nogsteed
staat, kan het wel eens een warboel zijn.

Maar voor zover ik weet is er altijd een makkelijke uitweg. Zoals
gezegd: als je een tekst-document hebt dat Libreoffice NIET opent als je
erop klikt en je wilt dat Libreoffice dat wèl doet dan met je er met de
RECHTER muisknop op klikken.
Dan verschijnt er een "context-menu". Daarin is een optie "openen met".
Als je die mogelijkheid kiest zal je zien dat Libreoffice in het rijtje
staat.
Is dat niet zo, dan moet je Libreoffice opnieuw installeren lijkt me.

Maar goed: Libreoffice staat in het rijtje zeggen we maar. MAAR JE KIEST
HEM NIET!  Je kiest "een andere toepassing kiezen" onderaan het rijtje.
Dan kies je toch "Libreoffice" uit het rijtje dat je dán krijgt en je
vinkt daaronder aan "bestanden met deze extensie in het vervolg openen
met deze toepassing".
Dan ben je er uit.
Bij mijn Vader (90 jaar) zie ik vaak dat hij niet zo alert is op die
rechter muisknop. Daar gaat het dan fout. Je kan er niet goed genoeg op
letten.
Als ze zeggen "klikken" bedoelen ze LINKS. Anders heet het "rechtsklikken".
Succes ermee!