Goede morgen,

Vroeg begonnen is half gewonnen

Ik volg vanop de zijlijn de Engelstalige mailinglijst voor documentatie en zie dat men al volop bezig is om de "Getting Started Guide 6" aan het voorbereiden is. Een stand van zaken vind je hier: https://www.odfauthors.org/libreoffice/english/getting-started/draft-lo-6.0

Maar er ligt nog wel wat werk op de plank: https://wiki.documentfoundation.org/Documentation/Development/6.0

Het release plan voor de versie 6.0 ziet er als volgt uit: https://wiki.documentfoundation.org/ReleasePlan/6.0

De doelstelling van onze Engelstalige vrienden is om de GS klaar te hebben op het moment van release van versie 6.0 (week 05 van 2018). Hoe staan wij hier tegenover? Is het haalbaar om dezelfde hooggeplaatste doelstelling te halen? Misschien wel als we (ik wil zeker mijn schouders hier mee onder zetten) al beginnen met vertalen van de voorlopige documenten.

Zien jullie dat zitten? Indien ja, dan moeten we misschien eens brainstormen om te zien hoe we dit best aanpakken? Hierbij enkele losse begrippen die bij me opkomen:

 * Vertalen van de tekst: wat? hoe? wanneer?
 * Aanpassen van de schermafbeeldingen: wat? hoe? wanneer?
 * Lay-out: willen we iets veranderen?
 * Aanpassen van master document?
 * Aanpassen opmaakprofielen?
 * Werkverdeling
 * Welke status van de Engelstalige teksten nemen we als basis?
 * Synchronisatie met de vertaling in Pootle?
 * ...

Ik kijk uit naar jullie reacties.

Vriendelijke groeten

Leo