Hoi Allen,

Heeft iemand ervaring met Youtube om deze transcription toe te voegen
aan de youtube-film?

Ik helaas niet ;-(

- --
Greetings,
Rob Snelders

Op 05-02-13 11:57, Luc Castermans schreef:
ja, goed!

Op 5 februari 2013 10:22 schreef Alex Plantema
<alex.plantema@xs4all.nl>het volgende:

Op dinsdag 5 februari 2013 09:41 schreef Kees Kriek:

Is dit wat?
Groeten, Kees

We gebruiken niet zo vaak de toekomende tijd als in het Engels
en samenstellingen schrijven we aan elkaar. Altijd! Om
onduidelijke redenen is soms een extra nul voor het regelnummer
verschenen. Voor de vertaling van "prepared" (op meerdere
plaatsen) had ik graag de context willen weten. Ik heb er dit van
gemaakt:

0:08 Hier zal ik laten zien hoe LibreOffice een
documentbeheersysteem kan gebruiken met behulp van het
CMIS-protocol. We gebruiken Nuxeo als demonstratie, maar het
werkt ook met Sharepoint en Alfresco.

0:20 Eerst maken we een nieuw document.

0:28 Daarna voegen we wat tekst aan het document toe.

0:37 Nu slaan we het document op.

0:39 We kiezen mijn Nuxeo-server die ik heb draaien.

0:41 We moeten het hoofdwachtwoord in LibreOffice invoeren,
anders worden we telkens om een gebruikersnaam en wachtwoord voor
de Nuxeo-server gevraagd.

0:52 Zoals u ziet werkt het Nuxeo documentbeheersysteem net als
elke andere opslagmethode.

1:09 We hebben op de server een map voor deze demonstratie
aangemaakt.

1:11 Eerst maken we een bladwijzer in LibreOffice die
rechtstreeks naar deze map verwijst.

1:27 Nu slaan we het document op.

1:44 En we sluiten het.

1:46 Laten we het weer openen.

1:53 We kunnen de bladwijzer gebruiken die we eerder gemaakt
hebben.

1:57 De bladwijzer onthoudt onze serververbinding en
inloggegevens.

2:12 Het document wordt geopend, maar nog niet van de server
‘uitgecheckt’. Laten we het 'uitchecken'.

2:19 Wanneer u een document ‘uitcheckt’ wordt het vergrendeld
voor andere gebruikers - zelfs als u het document weer afsluit.

2:25 Laten we nu wat tekst toevoegen.

2:38 En een tabel.

2:55 We sluiten het document.

3:03 ... En slaan het op.

3:06 Merk op dat we het document niet weer ingecheckt hebben.

3:20 Laten we eens kijken hoe dit er in ons documentbeheersysteem
uitziet.

3:25 Met een slotje wordt aangegeven dat iemand het document
uitgecheckt heeft.

3:21 En als we het openen zien we ook dat het vergrendeld is.

3:46 Vanuit LibreOffice kunnen we het document openen net als elk
ander document.

3:58 Laten we het document weer inchecken.

4:06 Als we het document inchecken worden we gevraagd een
opmerking achter te laten.

4:20 We sluiten het document.

4:36 In Nuxeo kunnen we de opmerking zien. Het is een opmerking
in het documentbeheersysteem en niet in het document zelf.

Alex.

-- Unsubscribe instructions: E-mail to
discuss+help@nl.libreoffice.**org<discuss%2Bhelp@nl.libreoffice.org>

Netiquette <http://wiki.documentfoundation.org/Netiquette> List