Cor Nouws,

Op maandag 26 maart 2012, om 23:49 uur, schreef u met als onderwerp "[nl-discuss] extra
documentatie voor nl-LibreOffice  website ?!".

CN> Die heb ik de afgelopen tijd wat uitgebreid en afbeeldingen van
CN> LibreOffice erin gezet. Ze staan nu op de tips & trucs pagina van mijn
CN> bedrijf.
CN> Maar ... misschien zijn er wel mensen die het leuk vinden om het nog een
CN> beetje mooier te maken en via onze LibreOffice website aan te bieden??
CN> Ze staan hier:
CN>     http://www.nouenoff.nl/tips-en-trucs.php

CN> Laat maar horen :-)
Op voorhand even vertellen dat ik geen persoon ben uit de grafische
wereld, maar wel wil proberen het er netjes te laten uitzien.

_ Persoonlijk vindt ik dat er in een boekje altijd begonnen moet
  worden met een voorblad, neem hiervoor bijvoorbeeld het opstart
  scherm van LibreOffice. kijk ook even bij

<http://www.odfauthors.org/libreoffice/nederlands/kennismaken-met-libreoffice-2011-07-12/at_download/file>.
_ De gebruikte kleuren combinaties kloppen niet bij elkaar paars,
  donker blauw en een lichter blauw.
  Hanteer dan de kleuren van je eigen bedrijf of die van de
  LibreOffice internet pagina.
_ De kopregel op de eerste pagina heeft 2 logo's Nou & Off en
  LibreOffice, deze zijn niet even groot en staat wel netter als dit
  wel zo is.
_ De tekst 'WERKEN  MET LIBREOFFICE WRITER' geheel in hoofdletter komt
  bij mij schrewerig over.
_ Maak van 'Makkelijk overstappen' een inleiding op de tweede pagina.
  Eventueel gevolgd door een (korte-)inhoudsopgave.
_ Het inkaderen van een afbeelding doe ik ook altijd, maar het
  inkaderen van een pictogram, zoals achter 'Algemeen' doet weer
  afbreuk aan de afbeelding.
  Achter 'Algemeen' bevindt zich een grijs kader wat bijna niet te
  zien is, maak dit iets donkerder (grijs 20% ?)
_ Kleuren van de scherm afbeeldingen, springen er wel uit maar ik kan
  nog niet de vinger er op leggen wat ik zou aanpassen aan deze
  kleuren, het blijft een kwestie van smaak.
_ Maak de voetregel wat vrolijker, zet bijvoorbeeld de documenttitel
  in een kleur. Ik zou hiervoor een gekleurde achtergrond gebruiken
  met witte letter. Wel er voor zorgen dat de tekst iets naar binnen
  valt anders ziet het er weer niet uit.
_ Verwijder op pagina 9 de verwijzing naar OpenOffice.org '- OOo -'

In de hoop dat je hier wat mee kunt en niet beledigd bent over alle op
en aanmerkingen wens ik je nog een prettige dag toe.
En als je zegt dat ik met deze opmerkingen dan maar aan het werk moet
gaan moet je het maar even laten weten. Nu gaat het dit weekeinde niet
echt meer lukken want dan zit ik in het buitenland, maar ik wil er wel
tijd voor vrij maken.

Vraag die wel nog bij me opkomt is dit een uitgave bestemd voor
LibreOffice of voor je eigen bedrijf, je schrijft immers over
publiceren op de LibreOffice internet pagina. Want ik mag aannemen dat
er een huisstijl handleiding is van LibreOffice.

Met vriendelijke groeten,

Piet Jan Koeleman.

--
Elektrotechniek, een vak met spanning.