Hallo Pjotr,

Welkom bij de vertalers voor LibreOffice/nl.

Op 29/05/2011 23:45, Pjotr schreef:
Vandaag heb ik m'n bovenstroomse vertaalwerk bij andere projecten
(Xfce en LXDE) nagenoeg afgerond. Daardoor heb ik nu redelijk wat tijd
beschikbaar voor het vertalen van Libre Office.

Een paar dagen geleden heb ik al een uurtje aan de Nederlandse
vertaling van Libre Office gewerkt, maar dat was tamelijk ongericht.
Zijn er bepaalde pakketten/onderdelen waar jullie in het bijzonder wat
extra hulp bij zouden kunnen gebruiken? Zo ja, dan hoor ik dat graag.
Het zou fijn zijn als je je even wou voorstellen.
Ikzelf ben reeds sinds 2005 actief met vertalen voor OOo, eerst de help voor OOo 2.0 en dan later de Inleidende gidsen 2.0 en 3.0. Voor LibreOffice ben ik actief (sinds dag 1) bij de vertalingen via Pootle (vpanter) en probeer ik de vertalingen van de handleidingen van ODFAuthors in goede banen te leiden. We hebben al enkele hoofdstukken van de Handleiding voor beginners, die klaar zijn voor een eerste review. Verder heb ik een herwerking van de Stijlgids op mijn lijstje staan, alsook een update voor de website van ODFAuthors. Ik ben geen informaticus, noch taalkundige alleen maar gebeten door de microbe en steek mijn Vlaamse roots niet onder stoelen of banken en soms zal je dat wel merken in mijn vertalingen. We gaan voor een Nederlandstalig product waar zo wel Nederlanders als Vlamingen "gelukkig" kunnen mee zijn.

Ik denk dat de vertaling van Pootle momenteel het meest dringend nood heeft aan hulp, vooral omdat LO 3.4 in de steigers staat. Maar niets houd je tegen om ook een vertaling van de handleiding ter hand te nemen als afwisseling ;-) . Voel je echter niet verplicht en bepaal zelf je tempo. Als je zou beslissen om aan de handleidingen mee te werken, geef dan je gebruikersnaam op, een email adres en volledige naam, dan zorg ik wel voor de nodige rechten. Geef ook even aan of je graag als eerste wil vertalen of je een tweede ronde wilt nalezen. (ik geef je dan nog wat verdere instructies).

Heb je vragen, bedenkingen, ideeën, ... dan is deze mailinglijst de plaats.

Veel plezier
Vriendelijke groeten
Groet, Pjotr.

--
Leo Moons
LibreOffice/nl

Nous sommes condamnés à être libres

-----
Geen virus gevonden in dit bericht.
Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
Versie: 10.0.1375 / Virusdatabase: 1509/3669 - datum van uitgifte: 05/30/11