Hallo *,

von den ReleaseNote 5.3:
Programmation & Support
BASIC parser will no more silently accept missing close parenthesis
(commit by Pierre Lepage, tdf#80731). Existing macros and extensions
having this erroneous syntax will not work anymore, and should be fixed
(see tdf#106529). Known problematic extensions include Read Text,
TexMaths, AltSearch.

/// wiki code start
* BASIC parser will no more silently accept missing close parenthesis
({{commit|379b7ffb68bed5bc376a91032a781be147a6eff1|commit by Pierre
Lepage}}, {{tdf|80731}}). Existing macros and extensions having this
erroneous syntax will not work anymore, and should be fixed (see
{{tdf|106529}}). Known problematic extensions include
[https://extensions.libreoffice.org/extensions/read-text Read Text],
[https://extensions.libreoffice.org/extensions/texmaths-1 TexMaths],
[https://extensions.libreoffice.org/extensions/alternative-dialog-find-r
eplace-for-writer
AltSearch].
/// wiki code ende

was wieder entfernt worden ist:
https://wiki.documentfoundation.org/index.php?title=ReleaseNotes%2F5.4&t
ype=revision&diff=145963&oldid=145578
mit der Begründung, dass das wieder rückgängig gemacht worden ist.
Einfach 5.3.2 ausprobieren (oder vl. noch ein Release warten) und alles
ist wieder gut. :-)

Gruß

Dennis