Cozume katkisi olmayabilir, ama bilgi olarak not dusmek istedim.

UYAP sisteminin ilk kurulum asamalarinda sistem genelde Microsoft Ofis
yazilimlari ile calisiyormus. Cunku MS, hukukcularin kullanimi icin Ofis
lisanslarini (1$) direk vermis. Sonra ertesi yillar icin gercek fiyattan
guncelleme yapmak isteyince Adalet Bakanligi ve Yargita Bilgi Islem'den
sorumlu hakimler MS Ofis kullanmama karari almislar. Buradan cikis ile
herhangi bir ofis paketine ihtiyac duymadan UYAP icinden
kullanilabilecek yetenekli bir yazim araci (editor) yazdirmislar. Ismi
UDF (sanirim UYAP Dosya Formati'nin kisaltmasi). Dosya yapisi
(acma/kapama), dosya saklama performansi, vb. teknik ozelliklerini cok
ovuyorlardi. Kullanicilarin belge ekleme-duzenleme kolayligi icin de
OpenOffice ile ortaklasa calismayi salik vermisler ki (benim bildigim)
Yargitay hakimlerinin tamaminin laptop'larinda OOo kurulu ve aktif
durumda idi (MS Ofis yoktu). Gordugum en iyi Turkce OOo yardim
kilavuzunun kaynagi da yine Yargitay'di... Sohbet-Bilgi kaynagim da HU.
Bilisim Hukuku'nda seminer veren Yargitay Bilgi Islem ve UYAP'tan
sorumlu tetkik hakimi idi...

Sonucta, UDF'in java tabanli ve UYAP'a ozel bir format olmasi ODF
uyumluluk ve LibreOffice icin bazi sorunlar cikarabilir gibi...

Saygılar
VolkanEvrin