Beste allen,Beste Cor,Ik heb beide bestanden geopend.Wat wil ik doen ?In het 1ste bestand staat een
formule, waarvan ik het resultaat (=
      km-prijs van een voertuig) wil gebruiken omin het 2de
        bestandde totale kostprijs van een bepaald product te
      berekenen.De kostprijs van het ophalen van dat product vormt immers een
      onderdeel van de prijs ervan.Inde helptekst staat dat de fout-code 509 betekent dat er
        een operator ontbreekt, maar welke operator zou er kunnen
        ontbreken?InĀ  heb namelijk in het doelbestand- een cel D1 met het aantal kilometers- een
cel E1 waarin ik de kilometerprijs wil overnemen uit het
        bron-bestand- een cel F1 waarin ik de formule D1*E1 wil opnemenDus heb ik in cel E1 geen
operator nodig zou ik denken.Ik had verwacht dat het resultaat van de formule in het
        bronbestand (= de km-prijs) zou af te lezen zijn in cel E1 van
        het doelbestand.Hoe heb ik dat willen doen?In de doel-cel van het 2de bestand typ ik het
=-teken en klik dan
      in het bronbestand de cel aan met de formuleAls ik het goed heb nagekeken is het resultaat in
de formulebalk
      van de doelcel precies wat is weergegeven in de helptekst.maar zodra ik met enter of pijltje
naar een volgende cel ga
      verschijnt de foutmelding.Die beveiliging zou daar inderdaad geen invloed mogen op
hebben.Alvast dank voor alle info en hulpHubertus (Bert) Verdonck
Hildering 702290 Vorselaar0479993298
Op 08/08/2017 om 21:14 schreef Cor
      Nouws:
Dag Hubertus,

Hubertus wrote on 08-08-17 14:15:Ik werk onder Windows 7 - 64-bit met LO Versie: 5.3.4.2In de
helptekst vind ikonder de hoofdingNaar andere bladen verwijzen/ Celverwijzing in een ander document
    volgende tekst:Ik werk onder Windows 7 - 64-bit met LO Versie: 5.3.4.2Ik werk onder Windows 7 -
64-bit met LO Versie: 5.3.4.2Ik werk onder Windows 7 - 64-bit met LO Versie: 5.3.4.2
Ik werk onder Windows 7 - 64-bit met LO Versie: 5.3.4.2Ik werk onderWindows 7 - 64-bit met LO
Versie: 5.3.4.2inDe verwijzing naar een cel van
          een ander document bevat de naam van het andere document in
          enkele aanhalingstekens, dan een hekje #, dan de naam van het
          blad van het andere document, gevolgd door een punt en de naam
          van de cel.Als ik dat doe (beide bestanden zijn
      geopend, ik selecteer de cel waarvan ik de gegevens wil gebruiken
      met de muis)resulteert dit in de foutcode "fout:509"Dat betekent dat een operator (+, -, *,
...) ontbreekt.Wat er speciaal is: de cel die ik wil gebruiken is een beveiligde
      cel, in een beveiligd blad.=beveiliging van het blad opheffen en de cel opnieuwis niet
gerelateerd.selecteren geeft andere foutmelding: Calc meldt nu een fout in de
      formule en stelt een oplossing (alternatieve formule) voor:als ik die 'verbeterde formule'
aanvaard door op ja te klikken is
      het resultaat: # NAAM?....Ook dat betekent een fout in de formule.
Misschien kun je precies schrijven wat je wilt doen en hoe je dat aanpakt?

vr. groet,