Dank Cor voor je deskundige blik.

Ik weet niets van die geldigheidscontroles. Gebruik ze zelf nooit.
Maar inderdaad als ik die uitzet voor een cel dan kan ik wel invoeren en blijven de gegevens ook staan. De vraag is nu of de ING na het uploaden nog een check op het functioneren van die geldigheidcontrole uitvoert, en of dat ze alleen naar de invoer kijken. Ik hoop het laatste. Ik heb vandaag een, voor mij, grote batch naar de ING gestuurd met de methode die ik tot nu toe gebruikte en de volgende is pas begin volgende maand. Maar ik ga het dan zeker proberen. Want dat is dan maar een klein bestandje met slechts zo'n twintig incasso's.

Wel jammer dat LibO die gegevensvalidatie niet goed overneemt.

Groet,
Joop