Ik heb de rare regeleinden in emails weleens heel makkelijk kunnen verwijderen in Libreoffice writer met de volgende truc:
(ik deed het zojuist met de inhoud van deze email - met succes)
- ik kopieer en plak de inhoud van het mailtje in Writer
- ik ga naar het menu /Extra/AutoCorrectie/toepassen

hopla! rare spaties weg! Het is net toveren.
Misschien werkt het ook in jouw specifieke geval.
Pieter