Ik zie dat je windows gebruikt?
Is "smooth fade" een "3d transitie? Zou het kunnen dat het in mijn Nederlandse LibreOffice "fijn oplossen" heet? Dan moet me eerst even van het hart - als het inderdaad zo is wat ik hierboven noemde - dat het heel bijzonder is dat je 3d transities KAN doen in Windows. Daar hebben we namelijk ACHT jaar op moeten wachten. Onder Openoffice.org werd het mogelijk voor Linux en later voor OSX maar Windows bleef uit. Het waren de ontwikkelaars van LO (LibreOffice) die kort geleden verandering in die situatie brachten!
Maar het heeft nog een paar kinderziekten.
Wat je eens moet doen is naar het menu /Extra/Opties/LibreOffice/weergave gaan (bij jou misschien /Tools/Options/LibreOffice/View) en daar rechts-bovenin het vinkje weghalen bij "gebruik hardware versnelling" (use hardware exeleration).
Volgens mij werkt het dan perfect.