hej,

Nadat ik de upgrade naar Windows 10 had uitgevoerd installeerde ik vanaf
GigaHits 2015-3 (uitgegeven door CompUsers, onderdeel van de HCC)
LibreOffice 4.4_NL.

Na de installatie bleek dat het de Zweedse versie was. Daarmee ben ik alles
behalve gelukkig:

   -

   wat LibreOffice betreft omdat daarin de mogelijkheid ontbreekt om van
   een papieren document met de scanner een afbeelding op te nemen in een
   document. (op een oudere computer heb ik versie 4.0 waarmee dat, net als in
   MS Word, wel mogelijk is).
   -

   wat de Zweedse versie betreft kan ik, als ik een document in het
   Nederlands wil maken kiezen uit twee mogelijkheden 'holländska (Nederland)'
   en Holländska (België) en omdat ik ben geboren en getogen in Maastricht,
   waar 'hollènder' een scheldwoord is, stuit me dat tegen de borst.
   -

   een tweede bezwaar tegen de Zweedse versie is dat daarin het commando
   'öpna' (=openen) niet altijd de dezelfde actie tot gevolg heeft. De
   standaard keuze bij het invoegen van een ander document of afbeelding is
   'öpna' en leidt tot het invoegen van het gekozen document/afbeelding
   terwijl bij het klikken met de rechter muisknop ook een keuze 'öpna' wordt
   geboden die leidt tot het openen van het gekozen document/afbeelding, er is
   dus geen commando 'invoegen'. (In de hoop dat versie 5.0 wél weer de
   mogelijkheid zou bieden heb ik nu die versie, maar invoegen via de scanner
   is ook daarin onmogelijk).

Dit brengt mij tot de volgende vraag: Bestaat er de mogelijkheid om de
Nederlandse versie te installeren van een versie die de mogelijkheid biedt
via scannen een afbeelding van een papieren document in te voegen?

Ter toelichting alle drie mijn computers zijn in Zweden gekocht en draaien
onder de Zweedse versie van Windows 7 Home Premium of Windows 10.

med vänlig hälsning,

Ben Schmitz

www.ridder-ben.se