Dank je wel Pieter voor je antwoord, maar het is geen antwoord op mijn vraag :-)

Ik werk met Apple en weet dat ik met Finder namen en dir kan veranderen, maar het werkt niet handig
en het is omslachtig.

Ik ben benieuwd hoe het kan in Libre, als het kan. Kan je me dat vertellen?

vriendelijke groet,

Francesco Melita
Trainer, coach en verhalenverteller

Voor trainingen: www.wisselwerking.eu
Voor verhalen:www.deverhalenvanger.nl

Mobiel: 0628341271

Op 10 Jul, 2015, om 10:05 58am heeft pieter kristensen <pieterkristensen@gmail.com> het volgende
geschreven:

Hai Francesco,

Om namen van bestanden en/of mappen te veranderen of om bestanden en mappen te verplaatsen en dat
soort zaken, is het handiger om programma's te gebruiken die daarvoor gemaakt zijn.
Zeker als je het veel wilt doen.
Met een office-programma zoals LibreOffice kom je ook wel een eindje maar het is er niet voor
gemaakt.

Windows brengt zelf zo'n programma mee. Dat is de Windows verkenner.
Zo'n programma is een "bestandsbeheersprogramma"
Op een Apple computer gebruik je de "Finder" en voor linux heb je bijvoorbeeld "nautilus",
"dolphin", "krusader" en noem maar op.