shift-enter is een nieuwe regel binnen de alinea. Het is dus niet de laatste regel van de alinea dus is het logisch dat alle alineaopmaakeigenschappen zoals uitvullen van kracht blijven. Heel geschikt bij bijvoorbeeld opsommingstekens, waar je een nieuwe regel wilt maar geen nieuw nummer. Enter is afsluiten van een alinea en een nieuwe beginnen. Het heeft een andere functie. Ook al zie je geen verschil, het is er dus wel. Wat jij wilt (begrijpelijk) is dat het uitvullen middenin de alinea waar de shift-enter gegeven is, niet geldt en in de rest wel. De vraag is of dat een bug is of een wens.