Hallo Winfried,

Ik heb zojuist de allerlaatste versie ontvangen via een automatische update, en het werkt thans perfect. In het oorspronkelijke document was de celopmaak wel juist ingesteld, dus ik vermoed dat er toch een hapering in voorgaande versie zat.

Wat betreft de datums voor 1583, is het volgende een feit: de Gregoriaanse kalender start op 15 oktober 1582. Voordien was dit de Juliaanse kalender (-45 tot 1582). Er werd toen een tijdsprong van 10 dagen gemaakt om de tijdrekening juist te krijgen, dit wil zeggen dat de 4 oktober 1582 gevolgd werd door de 15 oktober 1582. De datumfunctie kan dus uitgebreid worden tot de Juliaanse kalender, enkel een controle op datums tussen 4 en 15 oktober 1582 zou moeten ingebouwd worden om deze te verwerpen. Voor mij mag dit dus een uitbreiding zijn tot het jaar 1 (negatieve datums dus achterwege laten). Dit zou een grote hulp zijn voor alle personen (academici, studenten) die zich met historische feiten bezig houden.

Ik hoop dat deze informatie je verder helpt.

Vriendelijke groeten,

Reginald