ik heb verschillende oplossingen:

1) Geen beta installeren
2) in de "preferences" kijken onder "advanced" en dan de tweede tab van links pakken (nl: lezen & weergave) daar regel je het tab-gebeuren en de laatste optie 3) naar het ongelofelijk goede mozilla-forum gaan http://www.mozbrowser.nl/forum/index.php?sid=55e6c77b093f9c11163816ea715cceb8 , daar weten ze veel meer over Thunderbird dan op de mailinglist van Libreoffice.

Ik wens je alle succes en ik hoop dat je vind wat je zoekt. Het is altijd goed beta's te testen.
Pieter