Hallo Manuel,

Het werkt het meest gemakkelijk als je op de eerste regel van de tabel de "titels" (Nummer CD, Componist, Instrument en Titel+Uitvoerenden vermeldt. Dit doe je door de eerste rij van de tabel te selecteren en vervolgens op de rechtermuisknop te klikken. In het menu dat uitklapt kies je *Invoegen*. Daardoor opent een dialoogvenster*Cellen invoegen*, waarin *Cellen naar beneden verplaatsen* al geselecteerd is. Klik op *OK* en er verschijnt bovenaan de tabel een nieuwe rij waar je de titels zoals hierboven aangegeven per kolom kunt intypen. Selecteer vervolgens de hele tabel en klik in de bovenste menu balk op *Gegevens *en kies daarna *Sorteren*. Nu opent zich een dialoogvenster *Sorteren*, waarin je op 3 niveaus kunt gaan sorteren. Op het eerste niveau *Sorteren op* staat de titel van de eerste kolom (Nummer CD) reeds geselecteerd. Wil je op een andere kolom sorteren, klik dan op het pijlpuntje naast "Nummer CD". In het uitklapmenu worden nu de overige titels van de kolommen getoond, die desgewenst geselecteerd kunnen worden. Wil je geen kolomtitels maken, dan wordt in het dialoogvenster *Sorteren *op het eerste niveau *Sorteren op* respectievelijk vermeld: Kolom A, Kolom B, Kolom C en Kolom D, welke je op dezelfde wijze kunt selecteren als hierboven omschreven.

Hopelijk kom je er met deze iets uitgebreidere uitleg wel uit.

Met vriendelijke groet,
Henk van der Burg