Hallo allen,

Ik heb mijn LibreOffice ruim een maand geleden bijgewerkt naar versie 7.2 en ben daarna via Weblate wat aan het bijwerken gegaan van de vertaling van de helpfunctie (F1).

In het begin deed ik dat wat onhandig door de suggesties toe te voegen in 7.2, maar nadat ik ze in de master ging toevoegen zag ik dat ze eigenlijk binnen één dag al verwerkt werden en daardoor ook naar 7.3 en 7.2 gingen als de tekenreeks tenminste hoofdlettergevoelig overeenkomt. Een probleem bij dit doorschuiven is dat de suggesties die daar al staan (ook met dezelfde tekst) dan blijven staan. Die van mijzelf verwijder ik dan, maar de suggesties die ik gedaan heb nadat ik was vergeten in te loggen kan ik niet verwijderen want die zijn van 'anonymous'.

Is het mogelijk dat ik wat meer rechten krijg op 7.2 zodat ik deze suggesties merendeels kan verwijderen, het is niet de bedoeling om eigen suggesties te accorderen.

Voor het vertalen vergeleek ik het eerst met de pagina met die tekst zoals die in de offline help is, maar nu met de online help, omdat ik het gevoel heb dat die meer bijgewerkt wordt vanuit Weblate. Is het mogelijk om na het door mij schonen van de suggesties  in 72 ook die suggesties eens te beoordelen om te accorderen?  Is het mogelijk om een nieuwe download te maken met de offline help, je krijgt nu bestanden van 23 maart.

Het vertalen valt natuurlijk wel mee als je goed op de gebruikte Nederlandse begrippen (tekenreeks i.p.v. string)  en de omringende tekst let. Ik begrijp niet de werking  van de regels met <bookmark>. Is dat iets waarop in de help gezocht kan worden?

Met vriendelijke groet,

Han