Hallo Kees,

Ik kan mij goed vinden in jouw idee om de bestanden en afbeeldingen eveneens op NextCloud te zetten.

Enige kanttekeningen daarbij:
*       Je geeft aan een betekenisvolle naam, dat is volgens mij niet voldoende omdat een bestand
of een afbeelding is gemaakt in een bepaalde LO-versie. Als voorbeeld het eerste
Afbeeldingen-bestand, afbeeldingen opmaakprofielen en sjablonen, geeft een weergave weer van
alinea-opmaakprofielen voor Kop, Kop 1 t/m 6 in het paneel Stijlen en opmaak. Het paneel Stijlen en
opmaak is al geruime tijd vervangen door het paneel Opmaakprofielen. Deze afbeelding is dus alleen
relevant voor een bepaalde LO-versie en zonder de vermelding van die LO-versie heeft voor mij dat
bestand geen toegevoegde waarde.
*       Alle documenten in Afbeeldingen staat vermeld als *.odg-bestand. Volgens mij maken wij
(volgens het advies in Handleidingen voor LibreOffice maken in *.png-indeling. De vraag is dus of
de bestanden in Afbeeldingen daar komen in *.odg-indeling of in *.png-indeling.
*       Er wordt door meerdere vertalers gewerkt aan de vertalingen van hoofdstukken. Bij veel
vertalers bevinden zich momenteel dezelfde bestanden op hun persoonlijke PC met (nagenoeg) dezelfde
bestanden. Als voorbeeld daarvoor kan gelden Auto.odb, dat door jou geplaatst is in de map
Bestanden, maar door mij gebruikt is bij het onlangs door mij vertaalde en gepubliceerde hoofdstuk
8 van de Basishandleiding voor LibreOffice. Voor hetzelfde geld had ik deze database “omgedoopt” in
Vervoermiddel.odb met dezelfde inhoud. In beide situaties is de vraag hoe voorkomen wij dat
(nagenoeg) dezelfde bestanden terecht komen in de map Bestanden.
*       Is het misschien verstandiger om hiermee te beginnen vanaf de aanmaak van de bestanden voor
LO versie 7.x
*       E.e.a. zal dan, eventueel te zijner tijd, ook opgenomen moeten gaan worden in de
Handleidingen voor LibreOffice maken.

Ik hoor en zie graag, ook van anderen hun commentaar tegemoet,

Met vriendelijke groet,
Henk van der Burg