Beste allemaal,

Door een dom ongeluk, met de fiets aangereden en pols gebroken, zit ik nu voor een hele poos "aan huis gekluisterd", m.a.w. heb ik tijd voor LibreOffice en andere dingen.

Met veel ontzag bekeek ik de volledige Handleiding voor Beginners 6.x, bedankt Kees en Henk! een waar huzarenstuk!! Graag wil ik mijn hulp aanbieden om het nog wat te verbeteren, maar alvorens ik me eraan zet, wil ik toch even overleggen:

- is er al iemand aan de slag met de bijschriften van de afbeeldingen? want als ik een nieuwe kruisverwijzing wil invoegen, blijkt één en ander nog niet wat het zou kunnen zijn.

- in de tekst zie ik soms verwijzingen met en zonder "Afbeelding" of "pagina". Voor on-line lezers is dat niet zo erg, maar voor mensen die de handleiding in gedrukte versie lezen is het soms wat moeilijker omdat ze niet weten of ze naar een afbeelding dan wel pagina moeten zoeken. Heeft iemand dat op de planning staan? Weet iemand de oorzaak, zodat dat in de toekomst vermeden kan worden? Ik heb een vermoeden dat dit komt door een fout in één van de versies? Dit heeft volgens mij te maken met het samenvoegen van alle hoofdstukken en het is best zoeken en experimenteren hoe dat precies moet, dus zeker geen verwijt Kees.

- ik zou de inhoud beperken tot 3 of 4 niveaus anders wordt het toch wel wat lastig zoeken in de inhoudsopgave. Ik zou de hoofdstuktitels in het vet zetten, wat het opzoeken ook wat vergemakkelijkt.

- het is prima, dat elk hoofdstuk wordt aangevat met het voorblad van de individuele hoofdstukken, zouden we dan ook in de inhoud dan geen links maken naar deze pagina's, door opmaakprofiel LOHeading 0 niveau 1 te geven? Dan kan de titel op de volgende pagina weg en kunnen de koppen ook hun oorspronkelijk opmaakprofiel terug krijgen. Het lijkt me ook een goed idee om elk hoofdstuk op de rechterpagina te laten beginnen, dat kan eenvoudig door af en toe een lege pagina in te voegen.

- ik heb de icoontjes van de allereerste pagina afzonderlijk in een odg bestand, zodat we de ruis kunnen verwijderen.

- nu de Nederlandse pagina van ODFAuthors niet meer bestaat, lijkt het me dat we de verwijzing op de LOFirst pagina zullen moeten aanpassen. Toch wil ik nog graag de ganzenveer als eerbetoon behouden, maar weet nog niet goed waar en hoe. Iemand een idee?

- misschien wil ik mij wagen aan een trefwoorden register. Hoe staan jullie daar tegenover?

Maar misschien neem ik te veel hooi op mijn vork... ;-)

Groetjes, Leo