Ik had wellicht drie dingen toe te voegen aan de release notes van 6.1...

- de integratie in kde (zou verbeterd zijn)
Deze toevoegingen zouden de versie 6.0 net niet gehaald hebben en daardoor verder geschoven zijn
naar 6.1. Ik heb gekeken en ik kan het zo niet zeggen wat het is. Nu zouden de libreoffice-menu's
op de firefox-manier toegevoegd worden zodat het globaal menu ook voor LO werkt in KDE maar dat zou
weer moeten wachten tot de versie 6.2. Ik weet niet precies wat er wel gebeurd is en ik zou er niet
iets over kunnen toevoegen aan de release notes.

- LO opent nu voor het eerst recente Apple Pages documenten
Ik heb gezocht op de site van het "document liberation project" en daar kan ik niks vinden dus ik
zou ook niet weten wat ik erover moest schrijven. Toch is dit echt een feit! Ik heb een paar pages
bestanden van eind 2014 bewaart met als doel om te kijken of LO ze kan openen. Dat doet de versie
6.0 totaal niet en de versie 6.1 wel. Niet perfect, maar het is te lezen...

- LO 6.1 is op mijn systeem niet meer zo (raar) traag als 6.0 was.
Ik heb hier weleens een vraag over gesteld op de lijst. Men deelde mijn ervaring niet. Dat is
vreemd want niet alleen mijn computer heeft het (linux/kde) maar de mac van mijn vader heeft het
precies hetzelfde. Open de "instellingen" en je wacht laten we zeggen een seconde of tien voordat
het scherm geladen is. Beide computers zijn ong. 6 jaar oud.
Nu plotseling is het euvel er niet meer. Het gaat een aardig stuk sneller.
Natuurlijk kan ik ook niet aangeven wat hiervan de oorzaak is.

Wel jammer dat die ontwikkelaars vergeten zijn om dit in de release notes te zetten. Het is een
mooie gelegenheid om te laten zien hoe geweldig actief er aan LO gewerkt wordt!