Cor Nouws,

Op donderdag 3 mei 2012, om 14:54 uur, schreef u met als onderwerp "[nl-discuss] ideetje voor
website: Hoe werkt LibreOffice".

CN> Hoe werkt LibreOffice

CN>     LibreOffice is een open source project. Eén van de kenmerken is dat
CN> het voor u en jij als gebruikers vrij, gratis kan worden gedownload en
CN> gebruikt. En verder uitgedeeld..
Spreek niet in een zin over u en jij, het klinkt gewoon niet, buiten
dat de zin ook niet af is. Ik zou deze zin zo formuleren.
    LibreOffice is een open source project. Eén van de kenmerken is dat
het voor iedereen vrij te gebruiken is. Je kunt het gratis downloaden,
gebruiken en je mag het verder uitdelen.

CN>     Een ander kenmerk is dat er een gemeenschap is (het Engelse woord
CN> 'community' is ook bekend) van gebruikers die helpen. Vrijwillig. Met
CN> het geven van uitleg, verzorgen van documentatie. Maar ook met het
CN> testen van de nieuwe versies, reclame, website enzovoorts. En ook met
CN> het ontwikkelen van het programma.
Een ander kenmerk is dat er een gemeenschap is (in het Engelse
'community') van gebruikers die vrijwillig helpen. Met het geven van
uitleg en het verzorgen van documentatie. Maar ook met zaken als het
verbeteren, uitbreiden en testen van de nieuwe versies, reclame maken,
de website enzovoorts.

> [...]
CN>     Ideeën voor verbetering en uitbreidingen van LibreOffice zijn zeer
CN> welkom. Maar het is niet zo dat er een groep ontwikkelaars klaar zit om
CN> te zorgen dat die 'even' worden gerealiseerd. Er werkt wel een grote
CN> groep ontwikkelaars aan LibreOffice, ook mensen die dat full time doen
CN> als hun baan. Maar hun programma wordt vanzelfsprekend voor een
CN> belangrijk deel bepaald door de bedrijven waar ze voor werken.
CN> Er zijn ook honderden ontwikkelaars die vrijwillig stukken en stukjes
CN> bijdragen aan het programma.
CN>     Het verzamelen van informatie over fouten en wensen, gebeurt in een
Hier zou ik ook een link van maken naar de internet pagina, anders
moet men er naar zoeken.

CN>     Er zijn in de gemeenschap altijd mensen te vinden die daar goed de
CN> weg in weten en kunnen helpen. Op <deze> pagina staat informatie en
CN> verder is het goed om via de <discussie>lijst zaken te bespreken.
CN>     Veel plezier met en welkom bij LibreOffice!
Dit moet je omdraaien eerst welkom heten en dan veel plezier wensen.
Welkom en veel plezier met LibreOffice.

Met vriendelijke groeten,

Piet Jan Koeleman.

--