Hej Jeppe,
Jeg er rigtig glad for at høre fra dig igen.

Jeg selv har været ved at køre lidt metaltræt. Jeg ser frem til at høre
Esbens reaktion på din mail. Esben har i en lang årrække siddet alene med
vedligeholdelsen af ordbogen.

Så vidt jeg ved har Esben lavet et script, som genererer udvidelser til
LibreOffice og Mozilla Firefox/Thunderbird. Jeg synes i øvrigt at der på
siden bør være links til de løsninger som bruger stavekontroldens
ressourcer. Jeg tror faktisk der er flere end dem vi kender, Fx LaTeX.
Faktuelt er der også kommercielle programmer som bruger Stavekontrolden, fx
ESDH-systemerne SBSYS og F2.

Mht. languagetools.org forsøgte jeg for efterhånden en del år siden at
sætte gang i den. Det lykkedes desværre ikke, for der var absolut ingen
interesse for det. Måske er tiden moden nu, men vi skal nok prioritere at
få stavekontrol op på klingen igen. Der ligger rigtig mange detaljer i
languagetools, blandt andet både syntaktisk kontrol og grammatisk kontrol.

De bedste hilsner

Leif

Den man. 20. apr. 2020 kl. 11.06 skrev Jeppe Bundsgaard <