Hej

Da det ikke ser ud til at der er nogen indvendinger vil genitiv reglerne 55, 70 og 190 se sådan ud
i Stavekontrolden 2.3:

#Proprium
SFX 55 Y 3
SFX 55 0 s [^sxz]       +GENITIV
SFX 55 0 's [QWERTYUIOPÅASDFGHJKLÆØZXCVBNM]     +GENITIV
SFX 55 0 ' [sxz]        +GENITIV
#Genitiv
SFX 70 Y 2
SFX 70 0 s/944 [^sxz]   +GENITIV
SFX 70 0 '/944 [sxz]    +GENITIV
#Substantiv, ubestemt
SFX 190 Y 2
SFX 190 0 s [^sxz]      +GENITIV
SFX 190 0 ' [sxz]       +GENITIV

Reglerne 915, 916, 917 for genitiv på adjektiv røre jeg ikke ved i denne omgang.

Den nye regel for genitiv for proprium "SFX 55 0 's [QWERTYUIOPÅASDFGHJKLÆØZXCVBNM] +GENITIV" er et
midlertidig fix, der kun påvirker 19 ord p.t. Hvor "USA" nok er den vigtigste ("USA's").

Jeg vil kigge yderligere på genitiv i en af de kommende versioner.

Stavekontrolden 2.3 vil jeg prøve på at få udgive i denne eller næste weekend. En uge eller to
senere vil jeg prøve at pushe koden til LibreOffice via Git!

Med venlig hilsen

Esben Aaberg