Jeg ved ikke lige, hvad "der er uden komparation" betyder - men jeg ville
helt sikkert stejle over en tekst, hvor der stod "vandtætteste", mens
"tætteste" nok kunne gå an.

Hvis jeg løber gennem den liste, du har i din e-mail, falder jeg over, at
netop "fuldtidsansat" og "statsansat" nok er adjektiver, men ofte også
bruges uden tilhørende substantiv og i stedet selv opfattes (af mig i hvert
fald) som et substantiv. I modsætning til eksempelvis "adræt".

Vh
Ejnar