Jeg stemmer for ordenstal.

/Leif

Den 09-12-2012 21:02, Werner Knudsen skrev:
Mht. ordinaltal tror jeg også at vi er nået til enighed. I øvrigt bruger vi
oversættelserne både "ordenstal" og "ordinaltal", jeg vil foreslå at vi
ensretter til "ordenstal" da det virker til at være den primære betegnelse
i Retskrivningsordbogen og Den Danske Ordbog, som "ordinaltal" så henviser
til.

Jeg påtager mig gerne at rette igennem mht dette punkt

Mvh Werner